czwartek, 17 grudnia 2015

ŚWIĄTECZNE PIERNICZKI


Hej wszystkim :) ! Pewnie większość z Was czuje powoli zapach świąt .. U mnie przygotowania pełną parą.Sprzątnie domu powoli dobiega końca , pierniczki gotowe , prezenty spakowane , więc nie pozostało mi nic jak tylko czekać na ten wspaniały Wigilijny wieczór .
Dziś mam dla Was przepis na moje pierniczki , zapraszam ! 




1. Potrzebujemy : 
*80g masła 
*1/4 szklankę miodu 
*1 jajko 
*1/2 szklanki cukru trzcinowego 
* 2 i 1/4 szklanki mąki pszennej
*1 łyżeczka sody 
* 2 łyżki przyprawy do piernika 
( ja dodałam jeszcze łyżkę kakao , żeby pierniczki miały ciemniejszy odcień , łyżeczkę cynamonu i imbiru do smaku ) 


 2. Miód i masło rozpuszczamy i odstawiamy w chłodne miejsce do ostudzenia. 


3. Wszystkie składniki mieszamy razem ( ostudzony miód z masłem również ) i wyrabiamy ciasto .


4. Wałkujemy ciasto tak na ok.2-4mm .


5. Za pomocą foremek wycinamy różne kształty ciastek .



6. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i układamy pierniczki.


7. Piekarnik rozgrzewany do 180 C i pieczemy ok.8-10 minut ( musimy pilnować , żeby nie spalić , ponieważ będą gorzkie w smaku )


8.Farbkami oraz lukrem możemy ozdobić nasze pierniczki . Fajna zabawa i powrót do dzieciństwa :).


A oto efekt końcowy , pycha ... 

Do następnego ! :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz